- Dé expert in kleur & interieur
- Flexa helpt de doe-het-zelver
Goed om je te zien!
Inloggen via e-mail.
Welkom bij Flexa
Inloggen via e-mail.
Aanmelden met e-mail
Registratie compleet
Met succes geregistreerd, gelieve in te loggen
Met succes geregistreerd, gelieve in te loggen
Je wachtwoord vergeten?
Voer het e-mailadres in dat is gekoppeld aan uw account
Wachtwoord wijzigen
Wachtwoord succesvol veranderd
Verzoek verzonden!
Voor meer inspiratie op maat, gelieve de 3 vragen hieronder in te vullen.
Account verwijderen
Over Flexa
Zes decennia vernieuwende verf
In 1923 wordt door verffabrikant Tjallema de basis gelegd van de hedendaagse doe-het-zelfmarkt door het introduceren van sneldrogende verf voor buiten waar de boerenknecht op dat moment behoefte aan heeft. In 1955 wordt Tjallema Flexa Plastic Enamel op de markt gebracht. Het verfmerk Flexa is een feit. Nu, 65 jaar later, is Flexa onderdeel van het wereldwijd opererende AkzoNobel.
Trendsetter in kleur en interieur
Het 60 jaar bestaande Flexa is nog steeds jong van geest. Het verfmerk kijkt niet alleen terug op de rijke historie in doe-het-zelf verf, maar zeker ook vooruit en streeft het ernaar een trendsetter te zijn op het gebied van kleur en interieur. Een voorbeeld hiervan is het wereldwijde jaarlijks uitkomende kleurentrendonderzoek, de ColourFutures. Elk jaar in oktober wordt onder andere dé trendkleur van het komende jaar bekend gemaakt. Daarnaast speelt ook innovatie een belangrijke rol in de strategie van het merk. Als onderdeel van AkzoNobel staat Flexa voor innovatieve producten en duurzame technologieën. Zo staat moederbedrijf AkzoNobel bovenaan de Dow Jones Sustainability Index. Ook de introductie van Flexa schrobbare muurverf met kleurbehoud is een mooi voorbeeld van innovatie.
Wist je dat…
- In 1958 de uit Amerika overgevlogen ‘Paint-up-party’ in Nederland door Flexa wordt geïntroduceerd. Schilderen is een feest en daar helpt iedereen aan mee.
- Flexa in de jaren zestig is goedgekeurd door de Vereniging van huisvrouwen. Speciaal voor leden van deze vereniging of van de Boerinnenbond organiseerde Flexa verfdemonstraties. De dames maakten voor het eerst kennis met verven. Na afloop kregen ze een bus muurverf mee om thuis uit te proberen.
In 1974 voor het eerst binnen Nederland kleur, verf en mode met elkaar worden verbonden. Samen met couturier Frans Molenaar wordt een kleurenpalet samengesteld met de naam ‘Haute Couleur’.
Flexa in de jaren 80 de reclameslogan ‘Zondagschilders zijn voortaan op zaterdag klaar’ heeft gevoerd voor haar verven op waterbasis. De slogan heeft betrekking op de droogsnelheid, een van de grote voordelen van watergedragen lakken.
Flexa Couleur Locale het eerste kleurconcept was in Nederland gebaseerd op beleving.
Flexa 55.000 kleurrecepten in haar database heeft.
Sinds 2011 allerlei locaties zoals clubhuizen en scholen binnen Nederland dankzij Flexa Let’s Colour een stuk kleurrijker zijn geworden. Volledig passend bij het in 2014 gelanceerde Human Cities initiatief van moederbedrijf AkzoNobel. Dit initiatief speelt in op de verstedelijking en het belang van kleurgebruik om onze omgeving leefbaar te houden.
Kleur van 1955 tot heden altijd in de genen van Flexa heeft gezeten. Een goed voorbeeld is het jaarlijks terugkerende kleurentrendonderzoek de ColourFutures.
Visualizer-app
Flexa helpt de doe-het-zelver op weg naar een optimaal eindresultaat. Niet alleen met het bieden van de beste kwaliteit, ook met behulp van de vele kleurentools zoals de Visualizer-app. Deze werd in 2014 wereldwijd gelanceerd door AkzoNobel. De app werkt op basis van ‘Augmented Reality’ waardoor je met één tik op het scherm van de smartphone of tablet in real time het effect van een nieuwe kleur in je kamer kunt zien. De app is in staat om muren, meubels en andere elementen in de ruimte van elkaar te onderscheiden. Zo worden alleen de juiste oppervlakken virtueel geschilderd, in elke denkbare Flexa kleur.
Over Flexa
Flexa maakt onderdeel uit van AkzoNobel, de wereldwijde marktleider op het gebied van coatings. Flexa staat voor kleur en innovatieve producten. Zij vindt het belangrijk consumenten te helpen bij de kleur- en productkeuze. Initiatieven als kleuradvies, de Flexa Visualizer app, een breed scala aan kleurmateriaal en de Flexa Kleurstalenservice via internet zijn hier het bewijs van. Verder onderstreept Flexa het belang van kleur en hoe gemakkelijk en snel kleur is aan te brengen met verf. In campagnes onder de vlag van Let’s Colour brengt zij kleur in de Nederlandse samenleving. Volg Flexa op Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest of YouTube.
Over AkzoNobel
AkzoNobel heeft passie voor verf. Wij zijn experts in het ambacht van het creëren van verven en lakken, waarbij wij sinds 1792 de standaard zetten voor kleur en bescherming. Ons merkenportfolio van topklasse – waaronder Flexa, International, Sikkens en Interpon – wordt wereldwijd door klanten vertrouwd. Ons hoofdkantoor is gevestigd in Nederland en wij zijn actief in meer dan 150 landen. Wij hebben zo’n 34.500 getalenteerde mensen in dienst met een passie voor het leveren van hoogwaardige producten en diensten die onze klanten van ons mogen verwachten.