img1

Thuis zijn wordt 'wonen'

Cocooning en minimalisme in de jaren '90.


1985-1995

 

Eind jaren ’80 doet ‘Dutch Design’ zijn intrede, verwijzend naar design van eigen bodem met een kenmerkende esthetiek: experimenteel, innovatief en met gevoel voor humor. Interieurtrends in deze periode zijn geelkoper en messing, gedrapeerde gordijnen en met prints bedrukte katoenen bekleding.

Cocooning is een typische jaren ’90-trend, mede als reactie op de opkomst van internet en mobiele telefoons. Mensen trekken zich graag terug en creëren thuis hun eigen gezellige plekje, omringd door warme tinten.

Minimalisme is in deze periode een belangrijk begrip. Philippe Starck – misschien wel de bekendste hedendaagse ontwerper – drukt een belangrijke stempel op het design. Interieur wordt sowieso steeds belangrijker gevonden.

‘Wonen’ wordt onderdeel van onze vrijetijdsbesteding. We zoeken inspiratie voor meubels, kleuren en materialen in magazines, op tv en woonboulevards.
 

Flexa 60 jaar

img1

Zes decennia vernieuwende verf

Het in Friesland geboren doe-het-zelf verfmerk Flexa bestaat 60 jaar. Het oer-Hollandse merk groeide in al die jaren uit tot een van de meest gebruikte verf voor in en aan het huis. In vrijwel iedere Nederlandse straat vind je Flexa terug op wanden en houtwerk. Mede dankzij de vele vooruitstrevende stappen en innovatieve keuzes die het merk in het verleden heeft genomen en nog steeds neemt.

Bij elke periode schetsen we kort de tijdsgeest en het effect ervan op het interieur:

Veilig en eenvoudig betalen ideal visa amex master card
Kleuren worden geladen, even geduld a.u.b.